בחרו עמוד

יעילה, איכותית וחסכונית: טכנולוגיית הזרקה דו-קומפוננטית מבית Arburg

טכנולוגיות ייצור מתקדמות הן כלי יעיל ואיכותי שכדאי לכל יצרן להשתמש בו, בייחוד אם הוא נמצא במדינה בעלת כוח אדם מוגבל ויקר. הזרקה דו-קומפוננטית היא דוגמה מצוינת לכלי ייצור טכנולוגי מתקדם, והיא כבר הצליחה להוכיח את עצמה בכמה חברות ייצור בארץ ובעולם.

 

Arburg, יצרנית מכונות הזרקה וציוד מובילה בעולם, מתמחה, בין היתר, בייצור מכונות הזרקה דו-קומפוננטיות. אחד המוצרים שניתן ליצור באמצעות מכונת כזו הוא – דיבל. דיבל אשר נוצר באמצעות הזרקה דו-קומפוננטית הוא יעיל ואיכותי יותר, משום שניתן להכניסו לקיר באחיזה טובה, ובמינימום בלאי. ייצור מוצר בסדר גודל כזה ובאופן איכותי מתאפשר רק על ידי טכנולוגיית הזרקה דו-קומפוננטית.

 

יתרונות משמעותיים לשימוש בטכנולוגיית הזרקה דו-קומפוננטית

בחלק מן המפעלים הישראליים, התמקצעות בהזרקה דו-קומפוננטית מסייעת בשיפור היעילות והיכולות שלהם לעומת חברות אחרות שטרם התמקצעו בכך. מפעלים אלה העלו את תפוקת הייצור, חסכו שלבי עיבוד משלים והרכבה, והחליפו את הכנסת האינסרטים בפעולות אוטומטיות המקצרות את זמני המחזור.

 

תמונה 1: דיבל המיוצר בהזרקה דו-קומפוננטית. תוצרת fischer, גרמניה

תמונה 1: דיבל המיוצר בהזרקה דו-קומפוננטית. תוצרת fischer, גרמניה

 

 

במפעלים המייצרים דיבלים למשל, השימוש בטכנולוגיית הזרקה דו-קומפוננטית יוצר דיבל יעיל ואיכותי, ובהתאם לזאת, מאפשר ייצור רווחי יותר של מוצרים.

 

הזרקה דו-קומפוננטית: כיצד היא עובדת?

הזרקה דו-קומפוננטית עובדת בשני מנגנונים מרכזיים: התאמה כימית וחיבור מכני.
התאמה כימית – התאמה כימית של חומרים יוצרת קשר חזק במגע כאשר שני החומרים נמצאים במצב התכה.
חיבור מכני – חיבור חומרים שלא בהכרח קומפטביליים באמצעות קשרים מכניים. במצבים מסוימים, החיבור מאפשר תנועה בין החלקים לאחר שהתגבשו.

 

תמונה 2: טכנולוגיות ההזרקה המולטי קומפוננטיות

תמונה 2: טכנולוגיות ההזרקה המולטי קומפוננטיות

 

 

בהזרקה דו-קומפוננטית יש לוודא שהמכונה מתאימה לתבנית – בלי התאמה טובה וחכמה, ההזרקה לא תעבוד. טכנולוגיה מתקדמת בתחום התבניות היא טכנולוגיית ה-CUBE, המאפשרת לשלב ארבע תחנות בזמן מחזור יחיד, בעזרת קובייה המסתובבת על ציר. בכל תחנה מתרחש שלב בתהליך. למשל: הזרקה ראשונה, הזרקה שנייה, קירור, הרכב ולבסוף – חליצה. המבנה הקובייתי של התבנית מאפשר לבצע כמה תהליכים במקביל ולא אחד אחרי השני, כך שזמן המחזור מתקצר באופן משמעותי.

 

 

תמונה 3: סכמה של תהליך הזרקה דו-קומפוננטית בעזרת תבנית ה-CUBE

תמונה 3: סכמה של תהליך הזרקה דו-קומפוננטית בעזרת תבנית ה-CUBE

 

 

תהליך ייצור פשוט ואינטואיטיבי

 

"הטכנולוגיות הקיימות בהזרקה דו-קומפוננטית רבות. אם נקפוץ רגע למשפט הסיום – המוצר יכתיב את הטכנולוגיה בה נשתמש ולא להפך. את המערכות ניתן לחלק לכאלה בעלות כניסת חומר יחידה או כאלה בעלות כניסות חומר מרובות. בכל אחת מן המערכות קיימת יותר משיטת ייצור אחת אפשרית", כך אמר איציק חרש, מנהל מחלקת מכונות הזרקה וציוד ב-SU-PAD.

 

תמונה 5: ייצוג ויזואלי של הזרקה דו-קומפוננטית עם שולחן מסתובב במערכת הפיקוד של ARBURG

תמונה 5: ייצוג ויזואלי של הזרקה דו-קומפוננטית עם שולחן מסתובב במערכת הפיקוד של ARBURG

 

"תהליך ייצור דו-קומפוננטי משמש לעיתים כמרכז ייצוג שלם. מצד אחד נכנסים חומרי גלם, מצד שני המוצר המוגמר יוצא לאחר אריזתו. הפיקוח חייב לפשט את התהליך למפעיל המכונה. ARBURG מציגה ממשק עבודה נוח עם עזרים ויזואליים ברורים. בעזרת בלוקים של פעולות, ניתן לתכנן גם את הייצור של תהליכים מורכבים מסוג זה, ולצפות בשלבי התהליך בזמן-אמת", כך אמר דודי כהן, מנכ"ל טכני בחברת SU-PAD. עוד הוסיף דודי, כי תהליך ההזרקה הדו-קומפוננטית מורכב לא רק בגלל הצורך במכונה ובתבנית מיוחדת, אלא גם בגלל הצורך במערכת פיקוד המסוגלת להתמודד עם שלבי התהליך ולהנגיש אותם בצורה ידידותית למשתמש.

 

SU-PAD מייצגת את חברת Arburg בישראל

חברת SU-PAD מעניקה ללקוחותיה שירות מלא: החל משלבי התכנון, הבנת הדרישות והצרכים, דרך הרכישה וההטמעה וכלה במתן שירות מכל הלב. פנויים עבורכם 24/7 לכל דרישה, בקשה או שדרוג.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לאיציק חרש: harash@su-pad.com.

הכתבה נעשתה בשיתוף פעולה עם מגזין Plastic Time.

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה