בחרו עמוד

כל מה שצריך לדעת על מכונות הזרקה פלסטיק

המכונות עצמן אמנם יקרות, אבל התוצאה הסופית מצדיקה את ההשקעה. מומחי חברת סו-פאד, המתמחה באספקת מכונות להזרקת פלסטיק, תבניות ומוצרים היקפיים לתעשיית הפלסטיק, מסבירים כל מה שצריך לדעת על מכונות ההזרקה.

לצקת פלסטיק

עקרון היציקה לתבניות אינו חדש, והוא משמש בתעשיות המתכת, הגבס ועוד כבר שנים רבות. יציקת פלסטיק שונה מיציקה של חומרים אחרים מפני שפלסטיק נוזלי (או היתך פולימרי בשפה המקצועית) הוא חומר צמיגי מאוד, המחייב שימוש בלחץ רב בעת היציקה ואין אפשרות לסמוך על נוזליות החומר בלבד כדי שייכנס לתבנית בצורה נכונה ויתקשה בה. לכן, ללא מכונות קשה מאוד לצקת פלסטיק לתבניות.

יציקות מורכבות

מכונת ההזרקה הראשונה יוצרה בתחילת שנות ה-30 של המאה ה-20, ומאז ועד היום הטכנולוגיה עברה התפתחות עצומה. מכונות הזרקת פלסטיק היום מסוגלות לייצר מוצרי פלסטיק מורכבים מאוד, ברמת שליטה גבוהה בתהליך ודיוק מקסימלי, גם כשמדובר על תבניות בעלות שלושה מימדים.

ישנם מספר סוגים של מכונות להזרקת דיו, וההבדלים ביניהם יכולים להיות בכוח נעילת התבנית, בתפוקת המכונה, במידותיה ועוד. אם אתם זקוקים למכונה להזרקת פלסטיק, כדאי להתייעץ עם יצרני המכונה לפני הרכישה, גם אם אתם באים מהתחום

היתרונות והחסרונות של הזרקת פלסטיק

רשימת החסרונות של הזרקת הפלסטיק קצרה יותר ולכן נתחיל איתה: החיסרון העיקרי הוא, כאמור, העלות הגבוהה של הציוד הנדרש ובעיקר של מכונות הזרקת פלסטיק. החיסרון השני הוא עלות ייצור גבוהה של כל מוצר, אך ככל שהכמות עולה מאותה יחידה כך עלות היצור יורדת.

החיסרון האחרון של הזרקת פלסטיק הוא מורכבות תכנון המוצר. רשימת היתרונות כוללת מהירות ייצור גדולה מאוד, תוצאות באיכות גבוהה וגימור כמעט מושלם, סטיות מעטות ונמוכות בעת הייצור, ואפשרות ליצור מוצרי פלסטיק מורכבים ביותר, שלייצר אותם בדרך אחרת יהיה כמעט בלתי אפשרי, ובכל מקרה יהיה מדובר בתהליך ארוך ויקר מאוד. מבחינתנו, המאזן ברור.

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה