בחרו עמוד

ייעול תהליכים בתעשיית ההזרקה באמצעות רובוטים של APEX

השנה החולפת הייתה לא קלה לתעשיית הזרקות הפלסטיק. בין סגר למגבלות כח אדם, מפעלים אשר קיוו להמשיך בעבודה רציפה נדרשו להתייעל. לא מעט מפעלים נכשלו במשימה וסגרו את שעריהם בתקופות הקשות. אחרים מצאו דרכים איך להמשיך ולעבוד מבלי להתפשר על היגיינה ושמירה על בריאות העובדים. איך הם עשו זאת? אחת הדרכים היא באמצעות שימוש באוטומציה. מפעלים אשר עשו את המעבר לשימוש באוטומציה לא רק המשיכו לפעול גם בתקופות הקשות, אלא אף גילו שעל הדרך הן שיכללו את שיטות הייצור, חסכו, והגבירו את יעילות הקווים.

 

ייעול תהליכים בתעשיית ההזרקה באמצעות רובוטים של APEX

תמונה 1: פתרונות אוטומציה מתקדמים, קובוטים מבית UR לצד עגלות אוטונומיות מבית MIR.

 

פתרונות אוטומציה לתעשיית ההזרקה

 

ישנם פתרונות אוטומציה רבים לייעול תהליכי הייצור בתעשיית ההזרקה. מניפולאטורים, רובוטים לינארים, קובוטים או עגלות אוטונומיות – מספר דוגמאות לדרכים בהן ניתן להתייעל.

קחו לדוגמא את נושא העגלות האוטונומיות; עגלות אוטונומיות יודע להתנייד באופן עצמאי על רצפת הייצור. הן יכולות לשנע חומרים, מוצרים וציוד ללא עזרה אנושית. כל שנדרש הוא להזין את היעד והעגלה כבר תמצא את דרכה לשם בבטחה, תוך ביצוע מעקף למכשולים שהיא מזהה בדרך. תחום נוסף, לא פחות חשוב הוא תחום הקובוטים – רובוטים שיתופיים אשר יודעים לבצע עבודות שונות גם בסביבה אנושית.

חברת SU-PAD הייתה חלוצה בזיהוי היתרון הגלום בשימוש במוצרי אוטומציה אלו. מלבד עגלות אוטונומיות של חברת MIR וקובוטים של חברת UR, חברת SU-PAD מייצגת בישראל גם חברות נוספות התומכות בתחום אוטומציה של תהליכים. אחת מהחברות הנוספות אותן חברת SU-PAD מייצגת היא חברת Apex Robot Systems אשר מייצרת רובוטים ומערכות רובוטיות לתעשיית ההזרקה.

 

 

Apex Robotics Systems

 

חברת Apex Robotics Systems היא חברה המייצרת רובוטים ייעודים עבור תעשיית ההזרקות. הרובוטים אותם היא מייצרת תואמים לכל מכונות ההזרקה. המערכות הרובוטיות המיוצרות על ידי החברה נעות ממערכות פשוטות המיועדות להוצאת אנגוסים ועד למערכות אוטומציה שלמות ומורכבות. התמחות ספציפית זו של החברה בתחום ההזרקות מאפשרת לה לייצר רובוטים אשר מעניקים פתרון מלא ומדויק עבור הצרכים המתעוררים בתעשייה זו.

חברת Apex Robotics Systems היא חברה טיוואנית אשר הוקמה בשנת 1989. כחלק מפילוסופיית החברה, הרובוטים אשר היא מייצרת מגיעים עם פונקציונליות שלמה, ללא צורך בתוספות והשלמות. קלות הקמה ותפעול הן יעד נוסף של החברה: כל הרובוטים ניתנים להתקנה, תכנות והפעלה תוך שעות ספורות, לרוב אף פחות מיום – אפילו עבור אותן מערכות שהן מורכבות ומשוכללות.

 

 

כיצד פתרונות רובוטיים תורמים להתייעלות?

פעולות מונוטוניות הנעשות על ידי בני אנוש גוררות טעויות אנושיות לצידן. רובוטים אינם מושפעים מעייפות או מהסחות דעת. מהירות עבודתם רבה יותר, דיוק הפעולות אשר הם מבצעים גם הוא גבוה יותר מפעולה אנושית. בזכות הדיוק וההתמדה כמות הפחת יורדת וניצולת חומרי הגלם עולה. הורדת שולי הטעות האנושיים גם מקצרים את זמן מחזור הייצור ואיתו יורדות גם עלויות נוספות כגון צריכת אנרגיה. לצד חסכון בעלויות ובזמן הייצור – איכות התוצרים עולה. בזכות הרובוטים האוטומטיים פחות חלקים ניזוקים בשלבי העיבוד ועולה העקביות בייצור וביכולת שחזור התוצרים.

כוח האדם אשר בעבר עשה עבודות החוזרות על עצמן פנוי לעבור למשימות מורכבות יותר, אשר מכניסות ערך נוסף לחברה וגם לשורת הרווח שלה.

 

מניפולאטורים פנאומטיים – זרוע רובוטית פשוטה

הסדרה קלאסית ST של חברת Apex Robotics Systems מיועדת להוצאת אנגוסים, אך יכולה לבצע הרבה יותר. מדובר ברובוט פעולה רדיאלי אשר כולל דגמים שבהם מחוללי ואקום המשמשים לתפיסת מוצרים ודגמים בעלי זרוע טלסקופית המאפשרת עבודה במקומות בהם ישנה הגבלת גובה.

הזרועות הרובוטיות הללו כוללות קצה המדמה תנועה של כף היד. מבנה הרובוט עצמו קשיח, חזק ויציב ומאפשר עבודה רציפה ללא תקלות וללא צורך בתחזוקה רבה. ממשק המכונה הוא ממשק סטנדרטי אשר ניתן להגדיר בו מהירות ותנועה והוא כולל בקרה על הכנסה שגויה של נתונים.

המערכת הבסיסית כוללת יכולת תנועה סיבובית המקלה על שחרור החלקים, זרוע להוצאת אנגוסים עם מחולל ואקום, בקר לסטטוס הרובוט מחוץ לאזור התבנית וגם מערכת מובנית לבקרת איכות.

רובוטים לינאריים להערמה או פריקה – דיוק לצד עמידות

סדרות מתקדמות יותר של Apex Robotics Systems הן הסדרות SB ו- SC. סדרת SC מיועדת ליישומים כבדים יותר והיא גם מסוגלת להתמודד עם הרמת משקלים גבוהים יותר של עד 120 ק"ג בעוד סדרת ה- SB מיועדת לעבודה עם משקלים של עד 50 ק"ג.

המנועים המפעילים את הזרועות הרובוטיות בשתי הסדרות הללו הם מנועי סרבו של חברת MITSUBISHI המבטיחים עבודה מהירה ומדויקת, ברמת דיוק של עד ±0.1 מ"מ.

הזרועות הרובוטית בשתי הסדרות כוללות 3 צירים עם אפשרות הרחבה עד חמישה צירים. רכיב הקצה מסתובב בדומה לכף יד ומאפשר שינוי אוריינטציה של המוצרים לפני השמה. ניתן לחבר מגוון רחב של אביזרי קצה בהחלפה מהירה ואף לשנות מיקום ומהירות תוך כדי עבודת הרובוט.

רובוטים אלו יודעים לשנע מוצרים ולהניח אותם במאה יעדים שונים. המערכת כוללת 14 כניסות ו-12 יציאות נפרדות ותקע בתקן EUROMAP 12/67.

תכנות הרובוט הוא פשוט וכולל תוכניות סטנדרטיות לצד אפשרות ללמד את הרובוט תוכניות חדשות. ניתן לשמור ולהשתמש בתשע תוכניות הערמה ופריקה שונות. כסטנדרט, המערכת כוללת תוכניות עבור בקרת איכות ויזואליות או באמצעות דגימת משקל: אותם מוצרים אשר מזוהים כפסולים, מסולקים לערימה נפרדת.

 

תמונה 2: רובוט מסדרת SC מבית Apex.

תמונה 2: רובוט מסדרת SC מבית Apex.

חברת SU-PAD – המייצגת של חברות Apex Robotics Systems, MIR ו-UR בארץ

חברת SU-PAD מייצגת את חברות Apex Robotics Systems, MIR ו- UR בארץ. מאז שנת 2003 רובוטים ומניפולאטורים של חברת Apex Robotics Systems מותקנים במאות התקנות ברחבי הארץ ומוכיחים בכל פעם מחדש את נחיצותם ויעילותם.

יחס עלות-תועלת בהכנסת מערכת מסוג זה גבוה במיוחד: רובוט או מניפולאטור היא אחת ההשקעות הכדאיות ביותר מבחינה כספית. החזר ההוצאה, ה- ROI, מהיר במיוחד. החזר ההשקעה מתבצע תוך 10-12 חודשים. חברת SU-PAD מעניקה תמיכה מלאה וליווי לחברות המעוניינות להוסיף אוטומציה אל ארגז הכלים שלהן ולשפר יעילות וביצועים בקווי הייצור תוך קבלת פתרון למגבלות כוח אדם. חברות המעוניינות במידע נוסף, מוזמנות לפנות אל: רוני נער, 052-869-9939, naar@su-pad.com

הכתבה נעשתה בשיתוף פעולה עם מגזין PlasticTime

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה