בחרו עמוד

להפריד את התבן מן המוץ – אתגרי המחזור בתעשייה

התייעלות או דרישות תקנים – השימוש בחומרים ממוחזרים וגרוסים הולך ועולה, ואיתו גם האתגרים. איך ניתן להפיק חומרי גלם איכותיים מחומרים ממוחזרים וגרוסים אשר כוללים גופים זרים, כאלו אשר עלולים לפגוע במכונות ייצור או באיכות התוצר הסופי?

השנים האחרונות הביאו עימן שינויים רבים. תאוצה טכנולוגית לצד עלייה ומודעות לנושאי קיימות. לצד דרישה גוברת לתוצרת, מפעלים מחפשים דרכים חדשות להתייעל: לנצל פחת ומוצרים שלא עמדו בדרישות אבטחת איכות. לקוחות הקצה מצידם דורשים עמידה בסטנדרטים חדשים של מחזור. לעתים הדבר נובע מתוך הכרה בחשיבות נושאי איכות הסביבה, לעתים מתוך צורך לעמוד בתקנים חדשים או רגולציות שנקבעו בנושא. כך או כך – הצורך לעשות שימוש חוזר בחומרי מיחזור עולה במפעלים.

אחת הבעיות הקשות בנושא המיחזור היא איכות החומרים. כאשר משתמשים בחומרי גלם ראשוניים, ניתן להניח כי חומרים אלו יגיעו בגרסתם הטהורה, ללא גופים זרים וחומרים שעלולים לזהם אותם. הדבר אינו נכון כאשר נעשה שימוש בחומרים ממוחזרים. לא תמיד קל לאתר גופים זרים וחומרים מתכתיים הנמצאים בחומרים אלו אבל הכישלון בסילוק אותם מפגעים לפני ההגעה לקווי הייצור עלול ליצור בעיות קשות: פגיעה באיכות התוצר הסופי גרימת נזק למכונות והציוד בקווי הייצור. לקוחות הקצה דורשים כי ייעשה שימוש בחומרים גרוסים וממוחזרים אך הם אינם מוכנים להתפשר על איכות התוצר הסופי. על מנת להתמודד עם בעיה זו על המפעלים לגלות יצירתיות, זריזות ויעילות בהתאמת פתרון מתאים שיסלק את אותם מפגעים מהחומרים המיועדים לקווי הייצור.

תמונה 1 :איור להמחשת פעולת המפריד

תמונה 1 :איור להמחשת פעולת המפריד

אתגר משולש: העברת החומרים, איתור וסילוק

יישומים שונים דורשים הולכת חומר שונה דרך הכלים אשר אמונים על זיהוי וסילוק מזהמים לפני הגעת החומרים לקו הייצור והמכונות שבו. איתור המתכות דורש רמת דיוק גבוהה ויכולת לזהות מתכות מסוגים שונים, כולל מתכות לא ברזליות ופלדות אל-חלד. רגישות גבוהה של גלאי המתכת מאפשרים איתור גם של זיהומים הנכנסים לתוך החומר. האתגר השלישי הוא בסילוק אותם מזהמים בדרך אשר תיצור פחת מועט ככל הניתן בדרך המותאמת לסוג הולכת החומר שנעשה בה שימוש.

חברת PALSOTRONIC – מומחית בייצור גלאים ומפרידי מתכות לתעשייה

ישנן תעשיות רבות בהן יש צורך בשימוש בגלאי ומפריד מתכות: יצרני פלסטיק, מזון, תרופות ותעשיות נוספות. ישנן תעשיות בהם ניתן לעשות שימוש במוצרי מדף, אחרות דורשות ביצוע התאמות מדויקות לקווי הייצור שלהם. חברת PULSTRONIC, חברה גרמנית המתמחה בפיתוח וייצור גלאים ומפרידי מתכות לתעשייה – יודעת לספק את שני הדברים. היא מייצרת פתרונות מדף של כלאים ומפרידים לצד פיתוח פתרונות המותאמים בדיוק לדרישותיו של הלקוח.

חברת PLUSTRONIC היא חברה גרמנית בעלת פריסה בינלאומית. לחברה 25 נציגויות בכל היבשות. מוצרי החברה מתאימים לסוגי היסעים שונים: מסועים, נפילה חופשית ועל קווי הייצור עצמם, בדיוק בהתאם לדרישת התעשייה בה המכשיר מותקן.

תמונה 1: Compact 50 דיגיטלי המותקן ישירות על מכונת הזרקה

תמונה 1: Compact 50 דיגיטלי המותקן ישירות על מכונת הזרקה

מערכות שאיבה – גלאים ומפרידי מתכות

מכשיר ה- Extraktor מתאים במיוחד למערכות שאיבת חומרי גלם מרכזיות או עצמאיות או לצד מכונת הזרקת בודדת, בעיקר לחומרים גרוסים. בידוד מאוויר מאפשר חיבור המכשיר למכשיר הזנה בוואקום. בדרך זו מתקבלת הזנה אוטומטית. בדרך זו, המפריד מונע כניסת חומרים מתכתיים זרים אל החומר הגרוס במעבר החומר. המכשיר מצויד בשבעה סוגי חיבור שונים כך שהוא מתאים לכל מערכת יניקה קיימת.

החומר נע במכשיר ועובר דרך גלאי ועד לסנן כאשר הוא מסוחרר באופן ציקלוני. הפרדת הזיהומים המתכתיים מתבצעת על ידי פתיחת קלפה והוצאת הזיהום המתכתי ללא הפרעה להזנת חומר הגלם. הפעולה מתבצעת סימולטנית ובמהירות. לאחר שהמתכת נפרדת, הגלאי והציקלון נשטפים באמצעות אוויר דחוס על מנת לנקות אותם ולסלק פסולת מתכת שיורית, הקלפה נסגרת וההזנה ממשיכה.

מכשיר ה- Extraktor מקנה הגנה נוספת מפני גופים זרים מתכתיים שעלולים להגיע לחומרים ומפני נזק אשר אלו עלולים לגרום. מחיר המפריד הוא הוגן וסביר – זו השקעה אשר מחזירה את עצמה בזמן קצר. ללא הגנה נוספת זו, מכשור וציוד יקר בקו הייצור עלול להינזק, לגרום לעיכובים משמעותיים ואף להביא להשבתת הקו כולו.

תמונה 3: TU- גלאי מתכות עבור מסועים

תמונה 3: TU- גלאי מתכות עבור מסועים

נפילה חופשית – הפרדה מהירה ללא חלקים נעים

מכשיר ה-Compact הוא קומפקטי. גובהו 225 מ"מ כך שהוא מתאים להתקנה גם במקומות בהם הגובה מוגבל. מכשיר זה נפוץ ביישומים שונים, למשל בתעשיות הפלסטיק והכימיה. החומר עובר בו בנפילה חופשית כאשר גלאי המתכות ממוקם בחלקו העליון. במידה ומתכת מזוהה, היא מסולקת מזרם החומר התקין על ידי זרם אוויר בלבד, ללא חלקים נעים. השימוש בזרם אוויר לסילוק מתכות הופך את המכשיר עמיד כי אין בו חלקים נעים אשר עלולים להתקלקל, אין שחיקה והתחזוקה של המכשיר קלה.

ניתן למקם את הגלאי על מכונת ההזרקה בקו הייצור עצמו. המכשיר יכול להוות קו הגנה אחרון מפני מזהמים ומתכות או נקודת בקרה לבדיקת איכות חומר הגלם לפני שהוא עובר לייצור.

מסוע לגילוי וסילוק מתכות

לעתים, היישום המתאים ביותר הוא מסוע בו ניתן להשתמש בתעשיית המזון או לבדיקת רכיבים המיועדים למחזור לפני כניסתם למגרסה. המכשיר עשוי מפלדת אל חלד וכולל מסך באמצעותו אפשר לכוון את מידת רגישות הגלאי וכן לראות ולכוון פרמטרים שונים נוספים.

לקבלת מידע נוסף פנו אל רוני נער 052-8699939, naar@su-pad.com

הכתבה נעשתה בשיתוף פעולה עם מגזין PlasticTime

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה