בחרו עמוד

ניצול שלם של כל חומרי הגלם: מערכות ריקון אוטומטיות

 

מערכות ריקון אוטומטיות של חברת Helios הגרמנית מאפשרות לרוקן מגוון דרכי אריזה וחומרי גלם באופן יעיל, מהיר וחסכוני, ללא מגע יד אדם במינימום תחזוקה. מערכות ריקון אוטומטיות חיוניות בתעשייה בה חומרי הגלם מהווים אחוז כל כך מכובד מעלות המוצר. בזכות יעילותן, החזר ההשקעה עבורן מהיר במיוחד. מערכות הריקון היעילות יודעות למקם את ראש היניקה הרוטט במרכז השק ולעבוד תוך משיכת השק כלפי מעלה ופנים, ובכך להגיע לכל חומרי הגלם במארזים.

 

חברת Helios

חברת Helios הגרמנית היא חברה בבעלות משפחתית אשר מתמחה בטיפול בחומרי גלם. החברה הוקמה בשנת 1982, לפני כמעט 40. מערכת ריקון חומרי הגלם, ה- OKTOMAT, הוצגה לראשונה בשנת 1996. כיום החברה מציגה שלל חידושים ופיתוחים בתחום הטיפול בחומרי גלם לתעשיית הפלסטיק: מערכות ריקון אוטומטיות, מייבשי חומרי גלם, מערכות שינוע וציוד נלווה נוסף. מוטו החברה הוא: "אנחנו המצאנו את זה" והיא פורצת דרך בתחום הטיפול בחומרי גלם לתעשיית הפלסטיק.

מוצרי החברה מיושמים גם בתעשיות נוספות כגון תעשיית הרכב, אלקטרוניקה, רפואה וכימיה.

 

 

האתגר: ניצול מלא ללא פחת וללא עיכובים

 

מארזי חומרי גלם מגיעים בשלל צורות: ביגבגים, אוקטבינים, ארגזים עם שקים פנימיים מחוזקים ועוד. גם חומרי הגלם עצמם יכולים להגיע בתצורות שונות: אבקה, סיבים, גרגרים ועוד. כאשר החלו עם ריקון המארזים באמצעות משאבות יניקה התגלו בעיות ובפרט שתיים קשות במיוחד. הבעיה הראשונה הייתה שעל מנת להגיע לכל החומר בשק היה צורך בכיוון ידני של ראש היניקה. הבעיה השנייה הייתה כי כיוון כזה לעתים קרובות יצר חסימה כאשר השק נשאב וסתם את ראש היניקה וכתוצאה מכך גם הזרמת חומר הגלם היתה מקוטעת.

מערכת הריקון האוטומטית של OKTOMAT@ECO פותרת את הבעיות הללו. ראש יניקה רוטט מחליף את מוט היניקה ורתמת השקים מהדקת ומושכת את השק בארגז או הביגבג למעלה ככל שהיניקה מתקדמת. רטט ראש היניקה הצף גורם לגושים בחומר הגלם להיפרד והמשיכה ממרכזת את החומר כך שהשאיבה היא רציפה ללא הפסקות.

רתמת השקים של מערכת ריקון OKTOMAT@ECO של חברת Helios יודעת לעבוד עם שולי שקים פנימיים או להתחבר לידיות של הביגבגים. המערכת מגיעה בתצורות שונות אשר מתאימות לחיבור שקים גבוהים או רחבים במיוחד וכן עם כל סוגי החומרים בתפזורת: אבקות, פולימרים ואפילו סיבי זכוכית.

 

 

 

תמונה 1 :סוגי האריזות המתאימות למערכת ECO@OKTOMAT.

תמונה 1 :סוגי האריזות המתאימות למערכת ECO@OKTOMAT.

 

 

עבודה בשלבים: איך מערכת הריקון מגיעה לכל חומר הגלם בשלמותו?

 

תהליך הריקון מתבצע למעשה במספר שלבים. ראשית החומר משונע אל תחנת הריקון על גבי עגלת משטחים ידנית ושולי האריזה הפנימית או ידיות האחיזה מחוברות למערכת. בשלב זה השק נשלף, פעולת היניקה מתחילה – החומר אשר לרב מצטבר בפינות השק וקשה להגיע אליו זורם לכיוון מרכז השק בזכות מתיחת השק ורטט ראש היניקה. כאשר השק כמעט ריק לחלוטין, הוא מורם על ידי רתמת השקים על מנת לאפשר לראש היניקה להגיע לכל החומר ולרוקנו מהשק.

מערכת OKTOMAT@ECO של חברת Helios היא מערכת עמידה, יציבה, ויעילה. המערכת דורשת תחזוקה מינימלית והיא ידידותית לשימוש ופעולת ללא מגע יד אדם. למערכת אלפי התקנות ברחבי העולם והחזר הוצאה ROI מהיר במיוחד של מספר חודשים.

שתי תצורות של מערכת הריקון OKTOMAT@ECO להתאמה מושלמת

מערכת הריקון של חברת Helios מגיעה בשתי תצורות שונות: מתקן יחיד או מתקן שער אשר יכול לכלול מספר מכשירי ריקון זה ליד זה. מתקן יחיד מאפשר גישה לעגלת משטחים ידנית משני צידי המתקן ומחזיתו ומתאים מאד לחסכון רוחבי בשטח רצפת הייצור. מתקן שער מאפשר הטענת מחזית המתקן בלבד, ניתן להצמיד את המתקן לקיר והוא חסכוני במיוחד בכל הנוגע לעומק המכשיר.

המתקנים בשתי התצורות עשויים מפלדה מצופה ותופסני שקים עשויים פלדת אל חלד בקוטר של 600 מ"מ. בשני הדגמים ניתן להוסיף תופסנים בקוטר קטן יותר של 260 מ"מ, 400 מ"מ ו- 500 מ"מ. בשני המתקנים יש לקחת בחשבון תוספת גובה מינימלית נחוצה של 1500 מ"מ מעל לשקים על מנת להגיע לריקון מושלם שלהם.

שתי תצורות המערכת מאפשרות חיבור לשלושה ראשי יניקה בעלי קוטר שונה: 38, 45 או 50 מ"מ מסדרת S.

גם נוריות חיווי ובקרה זהות בשתי התצורות: נורית חיווי בולטת בראש המתקן במקום בולט ונגיש מאפשרת קבלת מידע מהירה לגבי מצב העבודה ואיתור מיידי של תקלות. ניתן להוסיף לוח בקרה אוטומטי לראש היניקה בהתאם לרמת המילוי.

ההבדלים בשתי התצורות נעוצים בכיוון הגישה של עגלת משטחים המביאה את מארזי חומר הגלם למכונה, השטח אותו המכונה תוספת על רצפת הייצור, וגם את האפשרות להתאים את המכונה למארזים בגובה וברוחב שאינו סטנדרטי.

 

 

 

תמונה 2 :מערכת ECO@OKTOMAT במבנה של מתקן יחיד. המערכת תופסת את השק ויונקת את חומר הגלם תוך משיכת השק כלפי מעלה.

תמונה 2 :מערכת ECO@OKTOMAT במבנה של מתקן יחיד. המערכת תופסת את השק ויונקת את חומר הגלם תוך משיכת השק כלפי מעלה.

 

מתקן יחיד

מתקן חסכוני ברוחבו, מגיע לגובה של 3900 מ"מ לאחר מתיחת השקים עם כוח מתיחה של 1500 ניוטון. ניתן לקבל הגבהה נוספת של 300 מ"מ בהתאם לנדרש. מידות המתקן: 1200X1900 מ"מ. ניתן לכוון את המכשיר לחמישה גבהים שונים. במתקן זה, יחידת הבקרה של המתקן ממוקמת בצד המכשיר.

 

 

מתקן שער

 

מתקן חסכוני בעומקו, מגיע לגובה של 3670 מ"מ לאחר מתיחת השקים עם כוח מתיחה של 2400 ניוטון לחומרים בעלי צפיפות גבוהה. ניתן לקבל הגבהה נוספת של 600 מ"מ עד לגובה של 4270 מ"מ או תוספת רוחב של 300 מ"מ עד לרוחב של 1820 מ"מ בהתאם לנדרש. מידות המתקן (ללא הרחבות): 1160X1520 מ"מ. ניתן לכוון את המכשיר לשבעה גבהים שונים. במתקן זה, יחידת הבקרה של המתקן ממוקמת בחזית המכשיר. מתקן שער מאפשר לחבר מספר מתקני ריקון זה לצד זה.

 

 

מכשירי ריקון אוטומטיים OKTOMAT@ECO של חברת Helios יעילים וחסכוניים. יעילותם מאפשרת ניצול של כל חומרי הגלם עם פחת נמוך יותר, חסכון בכוח אדם ובזמן. התועלת הרבה שבהם מביאה רבים בתעשייה להכיר בנחיצות מוצרי חברת Helios לעבודה יעילה וחסכונית ובדרישה גוברת עבורם.

למידע נוסף ניתן ליצור קשר עם רוני נער, 052-869-9939, naar@su-pad.com.

 

 

הכתבה נעשתה בשיתוף פעולה עם מגזין PlasticTime.

 

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה