בחרו עמוד

חברת תב-מדיקל קופצת מדרגה

חברת תב-מדיקל מיצבה עצמה כמובילה עולמית בתחום ההזרקות של מוצרים רפואיים. פריצת הדרך האחרונה: שתלים דנטליים מיזרקוניה בהזרקה אשר מהווים פריצת דרך טכנולוגית בתחום. כתבה על חברה מובילה, שהיא גם משפחה אחת גדולה

 

דרכה של חברת תב-מדיקל החלה ב1975 בשנת על-ידי מאיר בן שבת, כאשר מאז ועד היום הצטרפו לחברה עובדים רבים – עובדים שהם בני משפחה. דור ההמשך של החברה כולל את חמשת ילדיהם של מאיר: בנו עודד מנכ"ל החברה, רויטל בתו סמנכ"לית השיווק, דן מהנדס מכונות מוביל את התחום הטכנולוגי ובתוכו גם אמון על פיתוח שתלי הזירקוניה של החטיבה הטכנולוגית, עינב בתחום המכירות ושמרית במרקום. עסקים ומשפחה הם דבר מורכב? לא כשמדובר בתב מדיקל.

 

דרכה של חברת תב מדיקל

אתרי הייצור בחברה ממוקמים בשלומי שבצפון ובפארק תעשיות בר-לב, כאשר תחום התמחותה הוא בייצור מוצרים רפואיים חד פעמיים – מוצרים המשמשים כיום את החברות המובילות בעולם, כאשר בין לקוחותיה של החברה ניתן למנות את: Medtronic, Perrigo, WEST, Simplivia, Given, Imaging ואלכם מדיקל.

החברה אמנם התחילה את דרכה בייצור תבניות, אך לאחר כמה שנים עברה גם לתחום ההזרקות. נוסף על כך, בשנת 2018 חל גידול משמעותי נוסף, עם פתיחה של מפעל חדש בפארק תעשיות בר לב המתמקד בייצור של סדרות גדולות ובייצור שתלי הזירקוניה. סך הכל, החברה מזריקה ב-32 מכונות ו-4 נוספות כבר בדרכן ארצה.

מכונות ארבורג במפעל תב-מדיקל

מכונות ARBURG המזינות מוצרים לחדר הנקי: אולם הייצור של תב-מדיקל

פיתוח וייצור כחול-לבן

חברת תב-מדיקל מתמחה בקבלנות משנה של אביזרים רפואיים, כך שפרויקטים רבים עברו תחת ידיה. אף על פי הצלחתה בתחום, החליטה החברה לקחת צעד נוסף קדימה, ולפתח מוצר ייחודי משלה. לאחר חיפוש כיוון בו יוכלו לתרום ערך מוסף פיתחה חטיבת החברה, תב-דנטל, שתלים דנטליים מזירקוניה. אמנם מדובר במוצר חדש, אך הטכנולוגיה והידע שרכשה החברה במשך השנים לחלוטין נמצאים בו. את הידע הרב שצברו בהזרקת פלסטיק, יישמו כעת בהזרקה של חומרים קרמיים – דבר המהווה קפיצת מדרגה משמעותית מבחינה טכנולוגית.

אך ייחודה המהותי של חברת תב-מדיקל טמון ביכולתה ללוות פרויקט מתחילתו ועד סופו, כך שלקוח המעוניין לייצר מוצר רפואי יכול להגיע עם שרטוט – והחברה תבצע עבורו את כל התהליך עד לאספקת המוצר ללקוח הסופי. עוד נציין, כי במוצרים מאוד טכניים מדוייקים החברה מביאה ערך מוסף גבוהה במיוחד.

פיתוח ייחודי של תב-מדיקל: שתלים דנטליים מזירקוניה בהזרקה

פיתוח ייחודי של תב-מדיקל: שתלים דנטליים מזירקוניה בהזרקה

התרחבות לייצור בחו"ל

ייצור התבניות הוא התחום בו מובילה תב-מדיקל, תחום אשר נכחד כמעט לחלוטין במדינת ישראל ועבר ברובו לסין. אך החברה אינה מתחרה עם הייצור בסין, הן מבחינת מחיר והן מבחינת איכות. הייצור במדינת ישראל כולל גמישות מחשבתית, יצירתיות ותגובה מהירה: תכונות התורמות לפיתוחים מוצלחים.
על אף היתרונות הרבים שבפיתוח כחול לבן, המוניטין של מדינת ישראל ביציבות הייצור נפגע עקב המצב הבטחוני, למרות שמפעל החברה לא נסגר אף לא ליום אחד – גם בתקופת הקורונה. מסיבה זו ומסיבות נוספות אחרות, נעשים צעדים בימים אלו להרחיב את הייצור מחוץ לישראל. ההרחבה, עם זאת, לא תבוא על חשבון התעשייה והמפעלים שקיימים בישראל – אלא תעשה במקביל בכוונה להנגיש את שירותי החברה ללקוחות חדשים בתחום המדיקל.

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה