בחרו עמוד

מגוון דיזות לכל מטרה

יצרנית הדיזות הגרמנית OFS מציגה דיזות למגוון יישומים: דיזות ערבוב לפולימרים סטנדרטיים עם ובלי מסננים, דיזות עם עמידות לשחיקה לפולימרים הנדסיים ודיזות לפולימרים בעלי רגישות מוגברת לשחיקה

 

תמונה 1: דיזת סינון UR לפולימרים סטנדרטיים. אפשרות לסינון ולניקוי עצמי.

תמונה 1: דיזת סינון UR לפולימרים סטנדרטיים. אפשרות לסינון ולניקוי עצמי.

 

(OFS (Odenwälder Filtersysteme הגרמנית היא יצרנית מובילה של דיזות פניאומטיות והידראוליות לתהליכי שיחול והזרקה. לחברה מעל ל-35 שנים של ניסיון כאשר הדיזה הראשונה פותחה בשנת 1984 על ידי קארל היינז דורסם, המכהן כיום כנשיא החברה. מוצריה נמכרים במעל ל-15 מדינות ברחבי העולם ומתאימים לחומרים תרמופלסטים ותרמוסטיים של כל יצרניות הציוד. כל מוצרי החברה מוצעים במגוון מידות. התאמה אישית ללקוח אפשרית גם היא.

 

דיזות לעיבוד פולימרים סטנדרטיים

המבנה המולקולרי השונה של הפולימרים הנפוצים בתעשייה גורם להבדלים בתכונות הפולימר ואופן עיבודו. יש להתאים את הציוד ופרמטרי התהליך לחומר לשמירה על ייצרו איכותי. פולימרים כגון ABS, PS, PP, PE ו-PA בלתי משוריין נמצאים בשימוש נרחב בשוק ונחשבים לסטנדרטיים.

 

דיזות SF ו-UR עם רשתות סינון

חברת OFS מציעה שתי סדרות של דיזות (SF ו-UR) לעיבוד פולימרים סטנדרטיים המבצעות ערבוב והומוגניזציה של ההיתך ומתאימות במיוחד לעיבוד תערובות. סדרות אלו מוצעות עם רשתות סינון בטווח גודל של 0.2-0.6 מ”מ.

סדרת הדיזות SF – מתאימה למנות הזרקה בטווח של 200-1200 גרם.
סדרת הדיזות UR – מתאימה למנות הזרקה בטווח של 400-3,000 גרם (תמונה 1).
הדיזות בשתי הסדרות הנ”ל מצוידות במסנן למניעת חסימה בנקודות הכניסה של מערכת תעלות חמות ושל תבניות עם כניסות קטנות. המסנן מבטיח עיבוד ללא תקלות. יתרונו המרכזי הוא אופן הניקוי הפשוט המתבצע על ידי הברגה קלה של ראש הדיזה והוצאת המסנן המאפשרת תחזוקה והחלפה מהירה. בלב המסננים נמצא אינסרט סינון בעל מבנה זרימה פתוח, המסנן באמינות כל זיהום ובכל גודל (זכוכית, אבנים, עץ, גרגרים זרים וכו’). רְכִיבי הסינון מאופיינים בשטח סינון גדול המאפשרים איבוד מינימלי של לחץ וחיכוך.

 

דיזות השסתום FV –עמידות גבוהה לשחיקה וקורוזיה

דיזות אלו המתאימות לכל החומרים התרמופלסטיים. מנגנון הפעולה מורכב ממחט וקפיץ העמיד לטמפרטורות גבוהות (350-450 מעלות צלזיוס). כאשר לחץ ההזרקה גבוה מ-200 בר הדיזה נפתחת והמחט משחררת את הכניסה לתעלת הזרימה.

 

דיזות ערבוב FMD – לפיזור אחיד של תוספים והומוגניות ההיתך

מתאימות לעיבוד חומרים תרמופלסטיים ותערובות. מייצרות פיזור אחיד של תוספים, צבע והיתך עם צמיגות וטמפרטורה אחידה. הן כוללות מנגנון לניקוי עצמי ללא אזורים מתים ומתאימות לכל סוגי המכונות המצוידות בברגים בקוטר של עד 130 מ”מ. למעשה הן מעין מיקסר סטטי בעל ‘כנפיים’ הכולל ארבעה גופי חימום בלתי מחלידים הניתנים להוצאה (פירוק).

 

דיזות השסתום NW – לזמני מחזור קצרים

לתהליך ייצור רווחי זמני המחזור חייבים להיות קצרים ככל הניתן. מסיבה זו OFS מציעה דיזות שסתום מחט, המופעלות בצורה פניאומטית או הידראולית, על ידי צילינדר עם בוכנה. הדיזות בסדרה זו קלות להתקנה, לפירוק ולשינוע. מנגנון הפעולה לסגירה מבוקרת של מסלול ההיתך מייצר זמני מחזור קצרים ואיבוד מינימלי של חומר גלם. כל הרכיבים ניתנים להחלפה הודות למבנה המודולרי שלהן, והן כוללות גוף חימום ותרמוקפל. לחץ ההזרקה המירבי שלהן הוא 2,500 בר. גודל השסתום משתנה כתלות בסוג החומר, קוטר הבורג וקצב ההזרקה.

קיימת גם אפשרות להוספת דיזות שסתום לרוב הדיזות שהוזכרו עד כה.

 

דיזות לעיבוד פולימרים הנדסיים

דיזות סינון S ו-SR – להחלפת צבעים וחומרים מהירה

סדרות הדיזות הסינון (S ו-SR) מתאימות לחומרים הנדסיים וגם תומכות בהחלפות מהירות של צבע או חומר. הדיזות כוללות מסנן בצורת טורפדו עם מבנה ריאולוגי המתאים לעבודה עם חומרים משוריינים. לשם כך מומלץ לצפות את הדיזות בחומר עמיד לשחיקה. הן מוצעות עם רשתות סינון בגדלים בטווח של 0.25-0.6 מ”מ. גם כאן המסנן וראש הדיזה ניתנים להברגה קלה פנימה והחוצה לצורך ניקוי והחלפה מהירים.

 

דיזות הסינון S – מתאימה לגודל מנה בטווח של 150-4,000 גרם.
דיזות הסינון SR – מתאימה לגודל מנה בטווח של 150-2,500 גרם.
הדיזות מתאימות בעיקר לעיבוד פולימרים הנדסיים בעלי טמפרטורות עיבוד גבוהות. זאת הודות לגוף החימום המבודד היטב מההיתך. הן בעלות אטימות מוגברת לדליפה ומותאמות במיוחד ליישומים בתבניות עמוקות או דקות. בעזרת המבנה הדק והמוארך שלהן מתקבלים מוצרים עם אנגוס קטן דבר החוסך בחומר גלם ובעלויות.

 

דיזות לעיבוד פולימרים עם רגישות מוגברת לגזירה וחיכוך / בעלי מקדם זרימה נמוך במיוחד

סדרת הדיזות RS

בעיבוד פולימרים הרגישים לגזירה יש להתאים היטב את הציוד ופרמטרי התהליך לתכונות החומר. סדרת הדיזות RS בעלות מבנה ריאולוגי המתאים למשימה תובענית זו.

 

פתרונות לפני מכונות

בארץ, מיוצגת OFS על-ידי חברת SU-PAD הישראלית אשר מחזיקה צוות מקצועי, גישה חלוצית ושירות מלא ללקוח. מחפשים פתרון שיענה על הצורך שלכם? נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה. השאירו פרטיכם ונציג מטעמנו יצור איתכם קשר בהקדם. בנוסף, ניתן לפנות לאיציק חרש במייל Harash@su-pad.com בכל שאלה.

 

הכתבה נעשתה בשיתוף פעולה עם מגזין PlasticTime

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה