בחרו עמוד

מהפכת המידע מגיעה לפס הייצור: מערכת הבקרה Gestica מבית ARBURG

מערכת הבקרה החדשה Gestica מבית ARBURG נחתה בארץ. עם יתרונות משמעותיים של חסכון בזמן, משאבים ועלויות תחזוקה ודגש מובהק על פישוט התהליך – המערכת החדשה עשתה לבקרה את מה ש- APPLE עשתה לפלאפונים.

 

הלב הפועם של תהליך הייצור, או שמא המוח שלו?

אין ספק שאנחנו חיים בעידן המידע. כל פעולה פשוטה שאנחנו מבצעים, מחיפוש בגוגל ועד נסיעה ברכב – מותירה אחריה שובל ארוך ומורכב של מידע. המידע הזה, בתורו, משמש במקרים רבים לתעשייה שלמה של פירוק, ניתוח ואופטימיזציה. כך מנוע החיפוש גוגל לומד את ההעדפות שלנו – ורכבים מתקדמים לומדים כיצד לייעל את צריכת הדלק שלהם בהתאם להרגלי השימוש שלנו.

אולם, דווקא עולם התעשייה נשאר מאחור. במקרים רבים, מפעלים בארץ ובעולם עדיין משתמשים במכונות ישנות – ובמערכות בקרה ישנות עוד יותר. אנחנו חיים בעידן שבו למכשיר אייפון אחד יש יותר יכולות חישוב מאשר לכל המחשבים שעליהם תוכננה המסע לירח של אפולו 11 – אך לא כל ענפי התעשייה נהנים מהיתרונות של עוצמת החישוב הזמינה הזאת.

את הבעיה הזאת מנסה לפתור חברת ARBURG, ענקית מכונות ההזרקה הגרמנית שנוסדה בשנת 1923 וקנתה לעצמה כבר מזמן שם בתחום מערכות בקרה למכונות הזרקה. מערכת בקרה היא הלב הפועם של תהליך הייצור, או אולי המוח שלו – זהו הכלי ששולט על לוחות הזמנים והפרמטרים השונים של הייצור. מערכת בקרה יעילה יכולה לחסוך הרבה מאוד זמן, משאבים ועלויות תחזוקה – ואילו מערכת בקרה מיושנת יכולה לגבות מתהליך הייצור מחירים כבדים והרבה מאוד תסכול וכאב לב.

 

מהפכת המידע מגיעה לפס הייצור: מערכת הבקרה Gestica מבית ARBURG | gestica

היורשת החדשה של עולם מערכות הבקרה: מערכת ה-Gestica מבית ARBURG

כבר בשנת 1992 השיקו ב-ARBURG את מערכת הבקרה Selogica. מדובר במערכת מתקדמת ונוחה לתפעול שרתמה את כל יתרונות המחשוב לצורך ייעול ופישוט הליך הייצור. מה שנחשב אז לפלא טכנולוגי נדיר – הפך בזכות Selogica לתו תקן מקובל בעולם התעשייה בכלל ובתחום מכונות ההזרקה בפרט.

אלא שהפלא הטכנולוגי של 1992 כבר לא עומד בקצב של 2021. לכן, השיקו ב-ARBURG לפני מספר שנים את היורשת החדשה של עולם מערכות הבקרה: ה-Gestica. מדובר בכלי בקרה מתקדם שלוקח את כל הניסיון והיכולות הקיימות של Selogica – ונותן להן קפיצת מדרגה משמעותית.

ה-Gestica היא מערכת בקרה המתאימה לעידן תעשייה 4.0: הכלי הריכוזי מסוגל לפקח על כל חלקי ורכיבי תא הייצור – מהמכונה והתבנית ועד למערכת הרובוטית והאביזרים הנלווים.

"המחשבה שלנו על קפיצת מדרגה נוספת הובילה אותנו לפתח מהייסוד את מערכת הבקרה שלנו", אומרים בחברת ARBURG. "לא נעזרנו בשום קבלן חיצוני – ובכוחות עצמנו יצרנו התאמה מושלמת בין המערכת שלנו לתהליך ההזרקה שאותו אנו מכירים לעומק. הגענו לתוצאה נפלאה – בזכות מגוון פתרונות חכמים שמסייעים לנו להתקדם לעידן הדיגיטלי ודואגים להשאיר את לקוחותינו בחזית הטכנולוגית".

 

דאטה, דאטה ועוד פעם דאטה

מערכת Selogica הוותיקה מתגאה ביכולת מרשימה לשמירת ארכיון של נתונים מ-100 מחזורי ייצור קודמים. כלומר, יכולת מרשימה בהתאם לסטנדרטים של שנת 1992. מערכת Gestica כבר שומרת על לא פחות מ-2,500 מחזורי ייצור קודמים ומעמידה אותם לרשות הלקוח באמצעות ניתוח מגמות ותהליכי אופטימיזציה אוטומטיים – שמסייעים לחסוך בזמן ובמשאבים ולמנוע תקלות.

בנוסף, המערכת החדשה כוללת מנוע חיפוש פנימי מתקדם ותמיכה דיגיטלית נוחה ומהירה בכל חוברות ההפעלה השונות שלה.

כלי נוסף שנכלל במערכת Gestica הוא פונקציית FillAssist, שמאפשרת סימולציית זרימה חכמה לצורך מילוי התבנית – ללא שימוש בתוכנות נפרדות וללא בזבוז זמן במיותר. בהמשך צפויים להשיק ב-ARBURG עדכון תוכנה משמעותי שיכלול גם פונקציה דומה למתן המלצות לעיבוד יעיל של חומרי הגלם.

מערכת הבקרה Gestica כוללת גם עורך רצפים מובנה לצורך תכנות של פעולות הייצור – בין אם מדובר במערכות המכונה או במערכות רובוטיות. מדובר בעורך חכם שמסוגל לתקן תקלות בזמן אמת  וכך מסייע לחיסכון בזמן ובמשאבים. המערכת כוללת חופש תכנותי נרחב, עם תמיכה בפונקציות ייעודיות לתבניות מורכבות ובמערכות אוטומטיות לפתרון תקלות.

מעבר לכך, המערכת החדשה תומכת בקישוריות מלאה לכל סביבות הייצור הרלוונטיות – קישוריות שמאפשרת העברת נתונים, ניטור תהליכים חיצוניים, אחסון נתונים וקבלת תמיכה מרחוק.

 

מהפכת המידע מגיעה לפס הייצור: מערכת הבקרה Gestica מבית ARBURG | gestica

 

 

דגש מיוחד על נוחות השימוש

בעידן שבו מושגים כמו UI ו- UX הפכו לדגשים שניצבים בליבו של כל מוצר – אין שום סיבה שמערכת בקרה למכונות הזרקה לא תיהנה מאותה נוחות שימוש שמאפיינת מוצרים מודרניים אחרים. בחברת ARBURG שמו על כך דגש נרחב – בשיפור מסך המגע של המערכת ושדרוג ממשק המשתמש. זאת, תוך שמירה על כל היכולות הטכניות הפונקציונליות.

 

כלים חדשים נוספים

בנוסף לכל אלו, חברת ARBURG כללה במערכת Gestica עוד מגוון רחב של יכולות טכנולוגיות חדשות – ברוח הבינה המלאכותית, הקישוריות והייעול:

  1. הנחיה אוטומטית של תהליך ה-Set-up: המערכת מסוגלת להדריך את המפעיל לאורך תהליך ההפעלה שלה, תוך צמצום הפעולות הנדרשות – ואוטומציה של כמה שיותר משלבי ה-Set-up.
  2. ייעול תהליך ההפעלה מחדש: בתרחיש של עצירת המכונה והפעלתה מחדש, כלי חדש שהטמיעה ARBURG מאפשר לצמצם את מספר החלקים הפגומים – ולהאיץ את תהליך החזרה למצב של ייצור יציב.
  3. תמיכה מרחוק: מערכת Gestica כוללת שירות מיוחד של תמיכה מרחוק בידי טכנאי ומומחי החברה במטרה לסייע באבחון וטיפול בתקלות בצורה מאובטחת. מדובר ביתרון משמעותי במיוחד לתקופת הקורונה – שמשבשת פעמים רבות את היכולת להזעיק טכנאי במהירות.
  4. אופטימיזציה: מערכת הבקרה כוללת אינספור כלים מיוחדים לצורך שיפור וייעול ביצועים. מתחילת ההזרקה למהלך סגירת התבנית – ועד לאיתור מהיר וזריז של תקלות.

 

מהפכת המידע מגיעה לפס הייצור: מערכת הבקרה Gestica מבית ARBURG | gestica

 

סיכום

מערכת הבקרה Gestica היא לא רק היורשת האולטימטיבית של ה-Selogica, אלא גם מסוגלת להחליף אותה בלי מאמץ מיוחד מצד הלקוח- חברת ARBURG בנתה מערכת מיוחדת להעברת נתונים בין המערכת הוותיקה למחליפתה החדשה – שמאפשרת לשדרג את מערכת הבקרה מבלי לבזבז זמן או להשבית את תהליך הייצור. המערכת החדשה כבר הגיעה לארץ בתחילת השנה – והחלה להשתלב באופן מוצלח בתעשייה הישראלית.

 

נציגות ARBURG בישראל

בארץ, מיוצגת ARBURG על-ידי חברת SU-PAD הישראלית אשר מחזיקה צוות מקצועי, גישה חלוצית ומעניקה שירות מלא ללקוח. מחפשים פתרון שיענה על הצורך שלכם? נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה. השאירו פרטיכם ונציג מטעמנו יצור איתכם קשר בהקדם. בנוסף, ניתן לפנות לאיציק חרש במייל Harash@su-pad.com בכל שאלה.

 

הכתבה נעשתה בשיתוף פעולה עם מגזין PlasticTime

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה