בחרו עמוד

שלם הגדול מסך חלקיו – חיבור בין עגלות אוטונומיות אל קובוטים

חברת Enabled Robotics חיברה בין קובוט של חברת UR ועגלה אוטונומית של חברת MIR. התוצאה: פתרון שלם הפותח אפשרויות רבות ליישומים חדשים.

אם אדם היה מורכב מזוג רגליים בלבד הוא היה יכול לנוע ממקום למקום. אילו היינו מצרפים לזוג הרגליים עיניים ומח ניתן היה לצפות מאותו חלק אדם לנוע בבטיחות במרחב וגם לקחת בחשבון מפגעים או שינויים בו. אדם חלקי אחר המורכב מידיים וראש בלבד היה יכול לבצע דברים רבים: להרכיב, להזיז, להעמיס, לתעד, לבדוק ולבצע אינסוף פעולות נוספות, אך אדם חלקי זה לא היה יכול להתנייד ממקום למקום. מה הטבע עשה, בחוכמה רבה? הוא שילב בין ראש אחד המקושר לזוג ידיים וגם לזוג רגליים.
הפתרון של חברת Enabled Robotics דומה. הם שילבו קובוט המסוגל לבצע משימות בדיוק ובמהירות אל עגלות אוטונומיות שידעו להגיע ליעדן בבטיחות וחופשיות. התוצאה שהתקבלה היא רובוט שיתופי נייד ומשוכלל הפותח את האפשרות ליישומים רבים.

 

תמונה 1: לחצני עצירת חירום, נורות חיווי למצב העבודה של הקובוט, חיבור לזרוע וצג UR.

תמונה 1: לחצני עצירת חירום, נורות חיווי למצב העבודה של הקובוט, חיבור לזרוע וצג UR.

 

פתרון זיווד שלם עם ממשק תוכנה נח

חברת Enabled Robotics הדנית אשר זכתה בפרס הטכנולוגי של ההתאגדות הרובוטית הדנית על פיתוח מוצר זה, מתמחה בפתרונות זיווד חכמים. על פי השופטים החוכמה במוצר החדש נעוצה בלב המערכת – הממשק בין שני הרובוטים המתקדמים: ממשק המאפשר תכנות מהיר של שני הרובוטים בדרך פשוטה, נוחה ומהירה. על ידי חיבור בין שני סוגי פתרונות שהיו קיימים כבר בשוק ויצירת מארז של פתרון כולל פשוט ומהיר למעשה נפתח עולם חדש המאפשר לשלב את הטוב משני העולמות ולייצר אוטומציה ופתרונות חדשים, משוכללים ויעילים יותר.

 

תוכנת Re-Ability מבוססת בלוקים

אחת הבעיות שליוו משך זמן רב את עולם הרובוטיקה וגרמו לרבים להירתע הוא תכנות מורכב אשר דרש ידע קודם, ניסיון ומומחיות בתחום. הממשק החדש אשר יצרה חברה Enabled Robotics מאפשר גם לאדם שאינו בעל ידע קודם לתכנת בצורה גרפית פשוטה את פעולת שני הרובוטים החכמים המשולבים. התוכנה מבוססת על בלוקים: רכיבים הכתובים מראש בינם ניתן לשלב, בנוסף ממשק SQL המאפשר שליפה מהירה של נתוני ייצור.
על מנת להפוך את התוכנה לנוחה אף יותר למשתמש, ניתן לבצע את התכנות עצמו דרך אמצעים שונים: מחשב אישי, טאבלט או סמארטפון.

 

יישומים כללים – סדרת ER-LITE

ישום פתרונות שינוע ואיסוף מקבלים מענה מושלם באמצעות במת חיבור מסדרת ER-LITE. סדרה זו מחברת בין עגלות אוטונומיות מסוג MiR100 או MiR200 אשר מאפשרות הסעת חפצים במשקל של עד 100 ק"ג / 200 ק"ג בהתאמה אל רובוטיים שיתופיים (קובוטים) של חברת Universal Robots – UR מסוג UR3e או UR5e. קובוט UR3e הוא קומפקטי יותר מאחיו. היישום אידיאלי למגוון יישומים נפוצים כגון שינוע בדיקות לדגימה או תחזוקת מכונות.
סדרת ER-LITE מאפשרת אוטומציה וחוסכת בכח אדם נדרש לביצוע משימות כמו גם מונעת טעויות אנוש. לצד חוכמת המכונה, המערכת משלבת מגוון אמצעי בטיחות כגון לחצני עצירת חירום, נורות חיווי למצב עבודה וחיישני UR.

 

עבודה בגובה משתנה – סדרת RE-FLEX

העתיד של פתרונות רובוטיים משלב עגלות אוטונומיות זהות לאלו שבסדרת ER-LITE עם זרוע רובוטית המאפשרת ביצוע שינויי יישום פשוטים בקובוט באמצעות שילוב של תופסנים בני שתיים ושלוש אצבעות ושלל אביזרי קצה חכמים לביצוע פעולות מגוונות. בין אביזרי הקצה ניתן למצוא כאלו המיועדים לאחיזה והזזה, הברגה, הלחמה, הדבקה, השחזה ועוד. שילוב אביזרי הקצה עם חיישני מומנט ומצלמות הופכים סדרה זו ורסטילית במיוחד.
הסדרה מגיעה עם שלושה דגמים הנבדלים זה מזה בגובה חללי האחסון בהם. דגם ER-FLEX LOW כולל חלל אחסון נמוך ומאפשר עבודה עם פריטים גבוהים. דגם ER-FLEX MEDIUM משלב חלל אחסון גבוה וגדול יותר אך עדיין נמוך יחסית ל- ER-FLEX HIGH הכולל חלל אחסון גדול מאד ומתאים בעיקר לנשיאת פריטים קטנים וכאלו הזקוקים לקיבוע בגובה שולחן עבודה.
בתאי האחסון ניתן לאחסן סוללות נוספות, מחוללי ואקום עבור תופסנים (גריפרים), כבלים וקיבועים שונים. פלטת הקיבוע, בכל הדגמים, מתאימה לקיבוע כל סוגי מתקני הקיבוע. ייחודה של סדרה זו היא גמישותה והאפשרות לשנות בקלות ובמהירות יישום על ידי שינויים קלים בקיבועים.

 

הרובוטים בסדרת ER-FLEX. LOW (שמאל), MEDIUM (ימין) ו-HIGH (אמצע).

הרובוטים בסדרת ER-FLEX. LOW (שמאל), MEDIUM (ימין) ו-HIGH (אמצע).

 

 

ה-Touch הסופי – ER-ONE, כלי עזר למיקום מדויק

חברת Enabled Robotics פיתחה כלי העוזר למקם את קצה הזרוע הרובוטית גם בסביבה משתנה. כלי עזר זה מאפשר ביצוע מעקב דינמי אוטומטי אחר פריט. באמצעות מצלמה, הקובוט מסוגל ללמוד סביבה משתנה ברמת דיוק גבוהה בת מילימטר ובזמן כיול מהיר של פחות משנייה – ללא צורך בקיבוע או ביצוע כיול ידני. גם אם המוצר אותו יש לאחוז זז מעט – הזרוע הרובוטית תדע לזהות את המיקום החדש של המוצר ולתפוס אותו במקומו החדש בפרק זמן קצר.

 

הכנסת אוטומציה לפס הייצור – החזר הוצאות השווה את ההשקעה הראשונית

אחד החסמים של מנהלים רבים בפני הכנסת אוטומציה לפסי הייצור הוא מחיר ההשקעה הראשוני הנדרש, לצד חסמים נוספים הכוללים פחד משינוי וחששות מחוסר גמישות והתאמה של הפתרון. לצד החששות מביצוע שינוי, תעשיות רבות מוצאות את עצמן נאלצות לפנות לפתרונות התייעלות וצמיחה על מנת להישאר בתחרות ולספק את המוצרים בזמן, באיכות ובכמות הדרושה. אוטומציה מאפשרת להגדיל את התפוקה במידה רבה, לצד עלייה בדיוק ובאיכות הסופית של המוצרים.

בעבר, כאשר פתרונות רובוטיים היו חכמים פחות, כמות הפתרונות המותאמים שאותם רובוטים יכלו לספק היו מוגבלים, ושינוי קל במפרט הדרישות גרר עלויות התאמה גבוהות וארוכות לצורך התאמה מחודשת של פתרון האוטומציה. עם הכנסת פתרונות חכמים, כאלו אשר משתמשים בחיישנים ובינה מלאכותית על מנת להתאים את אופן פעולתם לסביבה שעלולה להשתנות או כוללת גם עובדים אנושיים – התאמת הפתרון הפכה פשוטה יותר.
שילוב עגלות אוטונומיות, קובוט וממשק המאפשר תכנון קל, מהיר ופשוט, עוקפת את חסם ההתאמה והגמישות וכל שנותר הוא עלות הפתרון.
כאשר בוחנים עלות לעומת הרווח הצפוי, מבינים כי מדובר בהחזר השקעה משתלם לאורך זמן. ניתן להגדיל את התפוקה בעשרות אחוזים ולחסוך בכוח אדם. תהליך המעבר לשיטות אוטומטיות דורש זמן הסתגלות ולימוד אך כאשר התהליך מסתיים היתרונות ניכרים.

 

 

מקרה לקוח: ארד מדי מים מכניסים אוטומציה לייצור – אין חכם כבעל ניסיון

עדי ארגמן, מנהל יחידת פולימרים במפעל "ארד מדי מים" זיהה את הצורך בהתפתחות טכנולוגית בקווי הייצור בעקבות צמיחה מהירה. על מנת לקבל פתרון שלם לצרכיו הוא פנה לחברת SU-PAD אשר ליוותה את תהליך הטמעת מערכת האוטומציה המלאה מראשיתו. ליווי מקצועי בקפיצת מדרגה טכנולוגית מעין זו היא חיונית.
לדברי עדי ארגמן, “כשהיקף הייצור גדל, הבנו שעלינו להתייעל כדי לספק מחירים תחרותיים. המעבר מתעשייה מסורתית לייצור מתקדם דורש השקעה והצוות חייב לדעת להפעילו.

הדרך לא הייתה פשוטה, אבל ההשקעה בהחלט השתלמה. זמני הסט-אפ ירדו מ-7-8 שעות ל-3.5 בלבד. צמצמנו משמעותית את כוח האדם, התפוקות עלו בכ-60% והחשוב מכל, ביטלנו את כל העבודה עם קבלני המשנה וזה לבדו חוסך לנו מאות אלפי דולרים בשנה. אמליץ לכם שלא לחשוש מהשקעה בתחום. גם אם הסכומים נראים גדולים, בראיה למרחקים ארוכים היא משתלמת”.

 

 

 

 

 

נציגות בארץ

החברות Universal Robots, MiR ו-Enabled Robotics מיוצגות בארץ על-ידי חברת SU-PAD. חברת SU-PAD מציעה מעטפת שירות מלאה הכוללת זמינות, הדרכות, הטמעה ומענה אנושי לכל שאלה שעולה בזמן הרכישה, תהליך ההטמעה והשימוש במוצרים של כל החברות הללו – קובוטים, עגלות אוטונומיות, קיבועים ומערכות אוטומציה מלאות. חברת SU-PAD מספקת ליווי מקצועי של הלקוח בכל שלבי התהליך. לכל שאלה ופנייה ניתן למלא את הטופס או ליצור קשר עם haim@su-pad.com.

הכתבה נעשתה בשיתוף פעולה עם מגזין PlasticTime.

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה