בחרו עמוד

מדפסת התלת מימד שכבר גויסה למלחמה בקורונה: Origin One מבית Stratasys

חברת הדפסת התלת מימד Origin נרכשה בדצמבר האחרון בידי Stratasys. העסקה הדרמטית מאיימת לטלטל את שוק מדפסות התלת מימד העולמי – כאשר היא משלבת לראשונה בין Stratasys הענקית והמנוסה לבין הטכנולוגיה החדשנית של חברת Origin בתחום ההדפסה בטכנולוגיית DLP.

 

איכות של הזרקה, גמישות של הדפסה

חודשים ספורים אחרי העסקה הגדולה הזאת ו-Stratasys כבר משיקה את התוצר הראשון של הזיווג החדש. מדובר במדפסת Origin One: שדרוג משמעותי לדגם קיים של חברת Origin, הן מבחינת יכולות החומרה והן מבחינת התוכנה.

המדפסת החדשה פועלת כאמור על בסיס טכנולוגיית DLP: קיצור של Digital Light Processing. בדומה לטכנולוגיית SLA, מדפסות DLP משתמשת בחשיפה מרוכזת לאור על מנת להקשות את השרף, אבל היתרון המשמעותי של טכנולוגיית DLP הוא השימוש במקור אור דיגיטלי רחב במקום בלייזר ממוקד – כך ניתן לחשוף את הדיו לאור בצורה בו זמנית ולקצר את משך הייצור.

כבר שנים שמדברים על יתרון המהירות הזה כעל קפיצת מדרגה של עולם הדפסת התלת מימד לצרכים תעשייתיים: זו יכולה להיות קפיצת המדרגה שתכניס את מדפסות התלת מימד לכל מפעל ולכל פס ייצור. אולם, עד כה התאפיינו מדפסות DLP באיכות תוצרים ירודה- המהירות באה על חשבון האיכות. 

 

 

Origin One Full Single Angle

תוצרים מדויקים ליציאה מהירה לשוק

כאן נכנסת לתמונה חברת Origin, שפיתחה במשך שנים את טכנולוגיית P3 פורצת הדרך שלה. P3 מאפשרת להשתמש בהדפסת DLP תוך שמירה על איכות אידאלית, דיוק מירבי ושימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר. כלומר, כבר לא צריך להתפשר על איכות המוצר כדי להרוויח את יתרון הזריזות. מדפסת Origin One החדשה מתבססת על טכנולוגיית P3, ומסוגלת להגיע לרמת דיוק בהדפסה של כ-50 מיקרון – פי 3 ממתחרותיה הנפוצות בתחום הדפסת DLP.

מדפסת Origin One מהווה אומנם קפיצת מדרגה טכנולוגית – אך היא נהנית מיתרון של תקופת פעילות ארוכה תחת המטרייה של חברת Origin העצמאית. כתוצאה מכך, כבר היום זמינים בשוק מגוון חומרי גלם שתומכים במדפסת – בהם פולימרים מבית BASF ו-Henkel.

הגרסה החדשה של המדפסת כבר זמינה לרכישה – וב-Stratasys מעריכים כי עד שנת 2025 היא יכולה לשחק תפקיד מפתח בשוק חדש ונרחב בשווי 3.7 מיליארד דולרים. בחברה מציינים במיוחד את תחומי הרכב, החלל, הביטחון והרפואה כענפי תעשייה שעשויים ליהנות במיוחד מיתרונותיה הייחודיים של מדפסות Origin One.

"אנחנו מאמינים שמדפסות Origin One 3D המונעות באמצעות טכנולוגיית P3 יוכלו לשמש לשימושים שונים בענף הייצור ברחבי העולם", אמר כריס פרוכה, ממייסדי Origin וסגן נשיא בחברת Stratasys. "העבודה עם Stratasys נתנה לנו יכולת מדהימה להאיץ את פריסת הטכנולוגיה שלנו – ולחולל מהפכה של ממש בעולם הייצור בתעשיות שונות: ממוצרי רפואת שיניים ועד תוצרים תעשייתיים כבדים. למעשה, המהפכה הזאת מתרחשת כבר עכשיו – ואנחנו מקבלים פידבק חיובי מאוד מלקוחותינו".

משבר הקורונה רק המחיש את הצורך של התעשייה במדפסות תלת מימד מהירות ויעילות – ובייחוד את היתרונות הרבים שמציעות מדפסות Origin One. לאורך השנה האחרונה הודפסו באמצעות המדפסת כמיליון מטושים לבדיקות PCR – כך שהמדפסת החדשה כבר התגייסה למלחמה בנגיף.

 

 

Origin One Lattice Print

יכולות הדפסה תעשייתיות

ענקית האלקטרוניקה האמריקנית-שוויצרית TE Connectivity היא אחת מהחברות שהשתתפו בתכנית הבטא של המדפסת והכניסו את ה-Origin One לשימוש במפעליהן. "אנחנו מתמקדים בכל הכוח בפיתוח מחברים חשמליים בעלי דיוק של מיקרונים בודדים – ומדפסות Origin של Stratasys סייעו לנו להגשים את היעדים שלנו", אומר מרק סבג', בכיר בחברת TE Connectivity ומוסיף: "המדפסת החדשה מוכיחה את היכולת של הדפסת תלת מימד לייצר במהירות עשרות אלפי יחידות מוכנות".

אחד היתרונות המשמעותיים של ה-Origin One החדשה הוא האינטגרציה המלאה שלה עם תוכנות ההפעלה של Stratasys – שמעניקות יכולות מתקדמות של שליטה, בקרה וניטור על כל תהליך ההדפסה. בנוסף, המדפסת החדשה מצריכה תהליך הכשרה קצר מאוד לפני תחילת השימוש: 48 שעות בלבד.

 

נציגות Stratasys בארץ

מעוניינים בפתרון הדפסה תלת מימד? חברת Stratasys מיוצגת בארץ על-ידי חברת SU-PAD המציעה מעטפת מלאה של שירות, זמינות, הדרכות וליווי מקצועי של הלקוח החל מרגע קניית המדפסת, דרך הטמעתה בארגון ועד למענה אנושי לכל שאלה שעולה במהלך הדרך. לכל שאלה ופנייה ניתן למלא את הטופס או ליצור קשר עם שי אינגבר: shai@su-pad.com

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה