בחרו עמוד

משאירים אבק למתחרים: מדפסת H350 של Stratasys מחוללת מהפכה בעולם הדפסת האבקה

חברת Stratasys, ענקית מדפסות התלת-מימד, השיקה לאחרונה מספר מדפסות חדשות – ובראשן את מדפסת H350. מדובר במוצר פורץ דרך הן מבחינת קטלוג המדפסות של Stratasys והן מבחינת שוק הדפסת התלת מימד בכללותו: ה-H350 היא המדפסת הראשונה של החברה אשר מתבססת על טכנולוגיית SAF (הדפסת אבקה).

 

פתרון תחרותי לקווי ייצור גדולים

ב-Stratasys מייעדים את המדפסת החדשה להדפסת מוצרי קצה: רכיבים ועזרים סופיים לתהליך התעשייתי ומוצרים לצרכן הקצה. מדובר במדפסת מתקדמת שעומדת בתקני הדפסת התלת מימד המחמירים ביותר, וכן מאפשרת שליטה מלאה על תהליך הייצור והדפסה בעלויות תפעול נמוכות וידועות מראש. כלומר, באמצעות מדפסת H350 היצרן מסוגל להדפיס מוצרים בוודאות ובאמינות מקסימלית. למעשה, אפילו המדפסת עצמה כוללת יותר מעשרה רכיבים שונים שהודפסו בטכנולוגיית SAF.

טכנולוגיית ההדפסה הזו, שמכונה כאמור גם הדפסת אבקה, מתבססת על שלושה שלבים שונים: בתחילה פיזור של אבקת פולימר, לאחר מכן התזת דיו HAF) High Absorbing Fluid), ולבסוף פלמור של האבקה ש"נצבעה" בדיו באמצעות אנרגיית חום מרוכזת. שלושת השלבים הללו חוזרים על עצמם פעם אחר פעם – וכך מייצרים את השכבות השונות שמרכיבות את המוצר המודפס הסופי.

במסגרת השלב השלישי והמשמעותי ביותר של תהליך ההדפסה, מדפסת ה-SAF מוודאת שכל החלקים על משטח ההדפסה זוכים לאותו טיפול אנרגטי בדיוק. בצורה זו ניתן להדפיס מוצרים אחידים שעומדים כולם באותו תקן לפי אותה תכנית ייצור – תוך מזעור של כמות התקלות והמוצרים הפגומים.

 

H350 Right Angle Open Hood Faded Floor

תפוקה תעשייתית ללא גמגומים

בניגוד לטכנולוגיית DLP או לטכנולוגיית FDM, טכנולוגיית SAF מאפשרת הדפסה בהיקף נרחב ובמהירות גדולה מאוד. זאת, כאשר מדפסת H350 מעניקה גם גמישות תפעולית המאפשרת שגרת הדפסה אוטומטית ורציפה ללא קטיעות או הפרעות. יתרונות אלו הופכים את המדפסת לכוח יצרני שמסוגל להחזיק קווי ייצור בהיקף גבוה – של עשרות אלפי יחידות ואף יותר.

בחברת Stratasys מסבירים כי המדפסת מהווה פתרון מצוין במיוחד לתעשיות התחבורה, המחשבים, התשתיות, האלקטרוניקה והרפואה – במיוחד ליצרנים מעולמות האורתופדיה. המדפסת החדשה מיועדת גם למוצרים מלוטשים עבור צרכן הקצה וגם לציוד תעשייתי למכונות או למטרות אחרות בתהליך הייצור. בשני המקרים, היתרון המשמעותי של מדפסת H350 הוא האיכות הגבוהה והדיוק הרב של המוצר הסופי.

 

מדדי אמינות, דיוק ומהירות: מדפסת ה- H350 משנה את כללי המשחק

"הדפסת תלת מימד במימדים תעשייתיים משנה את ענפי הייצור בתעשיות שונות ברחבי העולם, ככל שחברות מעוניינות להגיע למצב של זריזות ויעילות גבוהות יותר", מסביר עומר קריגר, סגן נשיא Stratasys לתחומי אסטרטגיית מוצר ופיתוח תאגידי. "אנחנו מאמינים שה-H350 וטכנולוגיית SAF יוכיחו את עצמן אל מול חלופות ייצור מסורתיות ופתרונות הדפסת תלת מימד אחרים – במקומות שבהן הלקוח זקוק ליכולת ייצור אמינה ומהימנה בהיקף של אלפי יחידות ובעלויות משתלמות".

מדפסת H350 – כמו כל שאר המדפסות מסדרת H של Stratasys – תומכת בחומרי גלם ובפולימרים רבים של חברות צד שלישי. חומר הגלם הבסיסי של המדפסת הוא פולימר Stratasys High Yield PA11 – שעומד בתקנים מחמירים של עמידות לאש ורעילות. ה-PA11 מיוצר כולו ממקורות מתחדשים וביולוגיים, בראשם גידולי צמח הקיקיון. מדובר בחומר גלם טבעי ואקולוגי שמתהדר בטביעת רגל סביבתית נמוכה ביותר בהתאם לתווי התקן הירוקים האחרונים. בהמשך צפויים לצאת לשוק פולימרים רבים נוספים שתומכים בטכנולוגיית SAF החדשנית.

בחברת Stratasys טוענים כי ה-H350 מובילה על כל מתחרותיה במדדי האמינות, הדיוק והמהירות – אך במיוחד מבחינת מדד ניצולת החומר (NESTING DENSITY). לרוב, מדפסות מתחרות יגיעו לנתוני ניצולת של כ-5 אחוזים – כאשר ה-H350 מתגאה בלא פחות מ-12 אחוזים. יתרון נוסף של המדפסת הוא היכולת שלה להפחית עלויות ולשפר את היעילות: מערכת Big Wave שמשולבת ב-H350 מאפשרת למנוע בזבוז של אבקה, ואילו ראשי ההדפסה החדשניים אינם דורשים החלפה. כל זאת, כאשר משתמשים מדווחים על איכות פני השטח הגבוהה של התוצרים ועל שיפור משמעותי בייצור חלקים בעלי דופן עבה ללא עיוותים.

 

Stratasys H350 campaign

אינטגרציה מלאה עם תוכנות תעשייתיות

מדפסת H350 תומכת באינטרגציה מלאה עם תוכנות תעשייתיות רבות אחרות, בהתאם לתקן MT Connect. בין היתר, לקוחות יוכלו לחבר את עבודת המדפסת לתוכנות כמו Siemens NX, PTC Creo ו- Materialise’s Magics. 

ה-H350 כבר עברה בהצלחה תקופת בטא ממושכת, במסגרתה המדפסת שולבה בקווי ייצור של חברות רבות ברחבי העולם. אחת החברות הללו היא לשכת השירות הישראלית לייזר מודלינג מנס ציונה. בחברה טוענים כי המדפסת החדשה אפשרה הגדלה משמעותית של היקף הייצור – וכניסה לתחומים חדשים שמחייבים ייצור רכיבים מלוטשים לצרכן הקצה.

"יש לנו תכניות שאפתניות להגדיל את העסק שלנו – ומדפסת H350 מבית Stratasys תהיה מרכיב מפתח בתהליכי הצמיחה שלנו", אומר אריה קאלו, בעלי חברת לייזר מודלינג. "כבר השלמנו הדפסות של אלפי חלקים באמצעות המדפסת החדשה – והתרשמנו מאוד מהיכולות של טכנולוגיית SAF".

 

נציגות Stratasys בארץ

מעוניינים בפתרון הדפסה תלת מימד? חברת Stratasys מיוצגת בארץ על-ידי חברת SU-PAD המציעה מעטפת מלאה של שירות, זמינות, הדרכות וליווי מקצועי של הלקוח החל מרגע קניית המדפסת, דרך הטמעתה בארגון ועד למענה אנושי לכל שאלה שעולה במהלך הדרך. לכל שאלה ופנייה ניתן למלא את הטופס או ליצור קשר עם שי אינגבר: shai@su-pad.com

 

 

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה