בחרו עמוד

הטמעת שיטת ריתוך אולטראסוני בפס הייצור – מקרה הבוחן של חברת apra

ריתוך אולטראסוני מציע חלופה יעילה להחדרת אינסרט מתכת בחום ו-Overmolding. זאת מאחר ושיטה זו מקצרת באופן ניכר את זמני המחזור ומובילה החזר השקעה (ROI) גבוה. גם בסדרות ייצור קטנות. כפי שניתן ללמוד ממקרה הבוחן של חברת apra-plast Kunststoffgehäuse-System הגרמנית.

 

הטמעת שיטת ריתוך אולטראסוני בפס הייצור - מקרה הבוחן של חברת apra | ריתוך אולטראסוני

הברגה נקבית לפני (משמאל) ואחרי תהליך הריתוך (מימין). החדרה מלאה ואחידה של החיבורים לתוצר סופי אופטימלי.

 

חברת apra-plast Kunststoffgehäuse-System מתמחה בייצור ארונות ומארזים אלקטרוניים בהתאמה אישית כבר למעלה מ-50 שנה. החברה הותיקה ניסתה לקצר את זמני הייצור, שכן אלו עמדו על יותר מ-3 דקות לכל רכיב. זאת בשל תהליך ההחדרה הידני בה נהגה להשתמש להכנת מוצריה.

 18 הברגות פליז היו מוטמעות במסגרת בזו אחר זו, על ידי הפעלת חום. חברת apra שקלה 2 אלטרנטיבות לשיטה הישנה: אוטומציה מלאה ושיטת ההזרקה Overmolding, אך אלו ירדו מהפרק בשל שיקולים פרקטיים וכלכליים. היה זה שיתוף פעולה עם ענקית הלחמת הפלסטיק Herrmann Ultrasonics שהוליד את הפתרון לקיצור זמני הייצור – ריתוך אולטראסוני.  

איך מתבצע ריתוך אולטראסוני?

ריתוך אולטראסוני מתבצע באופן מיידי ומספק תוצאות נקיות, מדויקות, מהירות ועמידות במיוחד. הסונוטרודה נעה לאזור המבוקש ויוצרת ויברציות המפיקות חום נקודתי, חשוב להזכיר כי על מנת לבצע ריתוך אולטרסוני יש צורך להתאים את גיאומטרית הסונוטרודה לחלק אותו רוצים לרתך. המקבע הוא החלק במכונת הריתוך שאחראי לשמור על על חלקי הפלסטיק במקומם וה- Energy director ממקד את גלי הקול לנקודת ההתכה וכך מאחדים את חלקי הפלסטיק למקשה אחת יציבה ואיכותית.

משלימים את מחזור הייצור ב-⅕ מהזמן המקורי

חברת Herrmann Ultrasonics פיתחה תחילה סונוטרודה שיכולה להכניס במקביל את כל הברגות האינסרט למסגרת ה-PC בצורה מדויקת. לפיכך החברה הגרמנית הצליחה לצמצם 18 שלבי ייצור לארבעה בלבד ולקצר את זמן המחזור לחמישית מהזמן המקורי, כאשר הריתוך התבצע בו-זמנית על פני כל ההברגות בצד אחד של המסגרת. 

על מנת להגיע לתפקוד הנדרש של המסגרת, היה צורך בפני שטח אחידים, ללא חיבורים בולטים. לכן, החברה הגדילה ופיתחה מתקן מיוחד עם חריצים, המאפשר למשתמש להכניס את חלק הפלסטיק למקום הרצוי, להדק אותו במקומו ולרתך את הצד הראשון של המסגרת. לאחר מכן, החלק מסובב ומהודק בשנית לצורך ריתוך הצד השני. תהליך זה מאפשר להטמיע הברגות במסגרת באופן מדויק ואחיד. 

מכונת ריתוך פלסטיק – שלל שימושים בפס הייצור

בשל מהירות ויעילות השיטה, כמו גם הקלות בה ניתן להחליף סונוטרודה ולהפחית את זמן השבתת מכונת הריתוך האולטראסוני, ניתן לרתום אותה למנעד רחב של פרויקטים בפס הייצור. לפיכך, חברת apra יצאה בפרויקט נוסף, חיבור חלון בדיקה PMMA שקוף למארז פלסטיק המשמש כמכשיר מדידה. על החיבור להיות אטום למים להבטחת תפקוד תקין. באמצעות שיטת הריתוך האולטראסוני היא הצליחה ליצור איטום הרמטי, הדיר ואסתטי. רק כדי לסבר את האוזן, על מנת להשלים משימה מסוג זה בעבר, החברה נהגה לחבר את החלקים בהדבקה ידנית. מה שיצר בועות אוויר שפגעו באטימות ושלמות המוצר.

הטמעת שיטת ריתוך אולטראסוני בפס הייצור - מקרה הבוחן של חברת apra | ריתוך אולטראסוני

מסגרת הפלסטיק מהודקת במתקן שפותח במיוחד לתהליך הריתוך להטמעת הברגות הפליז באופן מלא ואחיד.

ליווי צמוד מ-א' ועד ת'

שני הפרויקטים שהוצגו לעיל היו ההתנסות הראשונה של חברת apra בשיטת הריתוך האולטראסוני. טרם יציאה לדרך, היה צורך בהנחת היסודות על מנת להבטיח תהליך בטוח, יעיל ואיכותי: הכשרה בסיסית מקיפה, ייעוץ טכני ופיננסי לגבי נתוני ה-ROI. 

לשם כך, חברת  Herrmann Ultrasonics ליוותה את תהליך ההטמעה מראשיתו ועד סופו, לרבות אפיון דרישת וצרכי הלקוח, מתן ייעוץ, תכנון משותף, אופטימיזציה, יצירת אב-טיפוס לפני הייצור, הגדרת הפרמטרים הנחוצים לריתוך ומתן שירותי הכשרה והדרכה לעובדים. זה המקום לציין, כי כאן בישראל מעטפת שירות זו ניתנת על ידי הצוות המיומן של חברת SU-PAD הותיקה, נציגתה של Herrmann Ultrasonics  בארץ.

חברת SU-PAD מייצגת את Herrmann Ultrasonics בישראל

חברת SU-PAD מייצגת את Herrmann Ultrasonics, חברה חלוצית בתחום הריתוך האולרטאסוני. החברה מעניקה ללקוחותיה מעטפת שירות מלאה למוצרי החברה והטמעתם באופן אפקטיבי ומוצלח בקרב יצרנים ישראלים בכל שלבי העבודה החל מתכנון בסיסי, דרך התקנה והטמעה ועד להדרכה – תוך ליווי, תמיכה ושירות אנושי לכל אורך הדרך, ולכל צורך שיתעורר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעומר אופיר | omero@su-pad.com  052-346-7157

הכתבה נעשתה בשיתוף פעולה עם מגזין PlasticTime

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה