בחרו עמוד

מדפסת תלת מימדית – העתיד כבר כאן

בקרוב בחיל האוויר: מדפסת תלת מימדית לייצור מל"טים

אחרי בריטניה וארצות הברית, בקרוב צפויה להיקלט בחיל האוויר מדפסת תלת מימדית לייצור חלקי חילוף למסוקים ומטוסים.

בחיל האוויר מתכננים להדפיס תחילה רכיבים מפולימר עבור המל"ט הישראלי, אך מבהירים שבעתיד יודפסו גם חלקים מתכתיים כגון מנועים או מסבים של כלי טיס, כשהחזון הוא להדפיס מטוס שלם.

מדובר בפריצת דרך היסטוריות עבור חיל האוויר הישראלי, שיהפוך כעת לאחד מהחיילות הבודדים שיעשו שימוש במהפכת התלת ממד לצורך ייצור ותחזוקת מטוסים, שכן מעתה אין יותר מגבלות של גאומטריות בייצור חלפים מורכבים המתאפיינים בחללים פנימיים, ואין יותר צורך בהחזקת מלאי חלקי חילוף, מהסיבה שניתן להדפיס מעכשיו כל חלק וחלק בתוך פרק זמן של מספר שעות בודדות.

פיתוח אבטיפוס במחצית מהזמן שנדרש עד כה בשיטות המסורתיות המקובלות

מומחים מבית SU-PAD, חברה ישראלית מובילה בתחום התעשיות הפלסטיות, מציינים שאנו עדים בעשור האחרון לפריצת דרך טכנולוגית שרבים צופים שהיא תגרום למהפכה התעשייתית הבאה.

מדפסת תלת מימדית מאפשרת פיתוח של אבטיפוס במחצית מהזמן שנדרש עד כה בשיטות המסורתיות המקובלות, היות וניתן לעשות שימוש בטכנולוגיה זו לא רק לפיתוח מודלים או חלקי חילוף לרכיבי מטוס, אלא גם מודלים כירורגיים של שיניים וברכיים תותבות, עיצוב פרסונלי לצעצועים ואפילו מזון ותרופות מותאמות אישית.

מבית SU-PAD מוסיפים שכבר כיום אפשר לפגוש את תוצרי המדפסות האלו בחיי היומיום, החל מתחום הרובוטיקה והאוטומציה וכלה בתחום הלחמת מוצרי הפלסטיקה, תוך חיסכון משמעותי בזמן ובעלויות הכרוכות בתכנון, פיתוח, עיצוב וייצור.

הוזלות משמעותיות בעלויות הייצור

הטכנולוגיה שאוצרת בתוכה אותה מדפסת תלת מימדית עשויה, כאמור, לשנות לבלי היכר ובכל ההיבטים האפשריים את העולם שבו חיינו והתנהלנו עד היום. דוגמה קלסית לכך נוגעת לעלותו של מוצר מוגמר, שבייצור המסורתי תלוי, בין היתר, במורכבות הייצור, בכמות חומר הגלם, הפסולת והבלאי המלווים לתהליך הייצור, זאת מבלי לחשב

את עלויות התקורה (הוצאות שאינן משמשות באופן ישיר בתהליך הייצור, כמו למשל הוצאות חשמל, מים, פרסום וכיוצא בזה), וכן את העלויות הנדרשות להרכבת החלקים לכדי מוצר שלם.

בעזרת המדפסת התלת מימדית ניתן, למעשה, לייצר כל רכיב כמעט, מורכב ככל שיהיה, באותה המיומנות, המהירות והעלות באופן שבו שיטת התמחור המסורתית הופכת לבלתי רלוונטית יותר.

בנוסף, להבדיל משיטות המסורתיות, טכנולוגיית ההדפסה בשכבות נטולת כמעט פסולת בתהליך הייצור (דבר שמוזיל משמעותית את העלויות) ומאפשרת חיסכון בכוח אדם לצורך הרכבת הפריטים לכדי מוצר מוגמר.

Previous

Next

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה